Most tudatosult bennem, hogy éppen 1 hónapja jelent meg az előző bejegyzésem. Ez elég sok idő tétlenül, belátom, de rengeteg dolgom volt, sajnos nem volt időm írni… Ez alatt az idő alatt megszerveztük és levezényeltük az esküvői ünnepségünket, kiköltözünk abból a lakásból, ahol eddig éltünk, plusz kiköltöztünk 9 hónapra Ausztráliába (ez a bejegyzés már egy Cairns nevű városban íródik)…
Gondolom, Te is sokszor hallottál már ehhez hasonló kifogásokat, ugye? Szerinted tényleg nem volt időm megírni egy új bejegyzést (viccesen hangzik, hogy 1 hónap alatt ne lett volna 3-4 szabad órám, még ha tényleg sok egyéb elfoglaltságom is volt), vagy csak voltak fontosabb dolgaim? Netalán van valami köze a prioritásokhoz? Hm? Már sokszor írtam az őszinteségről, és arról, hogy a gondolataink és a szavaink határozzák meg a tetteinket, és ezzel a jellemünket. Ha folyton úgy érzed, és azt mondogatod magadnak, hogy nincs időd semmire és mindig csak rohansz, akkor megteremted magad számára ezt a valóságot. Az időhiány nem más mint a prioritások hiánya. Ha úgy érzed, nincs időd valamit megcsinálni, a probléma nem ez, hanem, hogy nem tiszták és egyértelműek a prioritásaid…
Hiszen gondolj csak bele, hogy ha mondjuk kaptam volna 100 ezer forintot azért, hogy megírjak egy bejegyzést az elmúlt hónapban, biztos vagyok benne, hogy szakítottam volna rá időt, és valahogy megoldom, nem? Ha a blogírást fontosabbnak tartom, mint az esküvői bulit vagy a költözést, akkor inkább írtam volna. De mivel a prioritásaim között nem a blogírás szerepelt az első helyen, ezért nem foglalkoztam vele. Viszont nagyon fontos (legfőképpen önmagam előtt), hogy beismerjem, hogy bár lett volna időm rá, de nem ez volt a legfontosabb. Egyrészt így vagyok őszinte magammal, másrészt így nincs bűntudatom és nem vagyok frusztrált és ideges amiatt, hogy valami fontos dolgot nem csináltam meg (hiszen nem is volt annyira fontos).
Sokszor azért nem kezdesz neki a régóta halogatott teendőknek, mert úgy érzed, hogy olyan sok mindent kellene egyszerre megoldanod, hogy már attól ideges leszel, ugye?Ennek egyetlen oka van, hogy strukturálatlanul nézel rá a teendőkre, ami kontrollvesztést és szorongást okoz. Érezned kell, hogy kézben tartod a dolgokat, és ehhez át kell látnod azokat. Az „időhiányt” nem csak a prioritások meghatározásával és állandó figyelemmel tartásával lehet kezelni, hanem vannak bevett gyakorlati tippek is, amelyek elősegítik azok strukturált megoldását. Az alábbiakban leírok 5 olyan hasznos ötletet (lehet, hogy némelyik magától értetődő, de biztosan működik!), amivel elkerülheted a halogatást és átmenetileg kezelhetővé válik az „időhiány” (bár véleményem szerint véglegesen elkerülni csak a megfelelő prioritásokkal lehet).