A cégek már sok évvel ezelőtt felismerték, hogy a vevőszerzésük jelentős mértékben függ az online jelenlét sikerességétől. A keresőmotorok fejlődésével létrejött az online marketing egy különleges ága, amelyek ma keresőoptimalizálásnak hívünk; a célja nem más, mint a keresési forgalom növelése.
Ezzel egyidejűleg megkezdődött a keresőrobotok algoritmusainak kijátszása, azaz sokan tisztességtelen módon szerették volna manipulálni a találati listákat. A világ legnagyobb és legismertebb keresője, a Google válaszlépéseket tett; olyan algoritmusokat hozott létre, amelyek képesek kiszűrni és „megbüntetni” a szabálytalan eszközöket alkalmazó honlapokat.
Az egyik ilyen minőségi algoritmus a Panda. A Panda algoritmust gyakran úgy emlegetjük, mint a leghatékonyabb és legösszetettebb büntető algoritmust. Természetesen senki sem ismerheti tökéletesen a Panda működését, azt azonban biztosan tudjuk, hogy a rossz minőségű tartalmak elleni harc segítésére hozták létre.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A Panda algoritmus elsősorban azokat a honlapokat hivatott kiütni a nyeregből, amelyek másolt vagy kétes minőségű szöveges tartalmakkal próbálnak helyzeti előnybe kerülni. Ennél némileg bonyolultabb elbírálás húzódik a háttérben; feltételezhetjük, hogy a nagy bizalommal rendelkező webhely esetében a Google algoritmusa elnézőbb, mint egy újabb, kis látogatottsággal rendelkező honlappal. Továbbá a Panda élesen figyeli nem csak a szöveges tartalmak, hanem a különböző termékoldalak duplikációval történő manipulálását is.
A dolog igazi érdekessége abban rejlik, hogy a Panda algoritmus csupán időnként fut le; így ha egy honlap büntetést kap, majd megszünteti a büntetés okai, a keresési forgalmát majd csak a következő frissítés után kaphatja vissza.