Mit tudnak elárulni a keresőmotorok az internetes korlátozásokról?

A keresőmotorok mutatói nem csupán egyszerű számok – sokat tudnak mondani nekünk arról a világról, amelyben élünk, napi szokásainkról és akár a politikai helyzetről is. A NordVPN kutatócsoport két kulcsszót választott: „hozzáférés” és „feloldás”, hogy megtudja, hová vezetnek a Google-ön.

A kutatók 30 nap alatt 137.000 lekérdezést találtak, amely egy „feloldás” kulcsszót tartalmazott. Ezeknek a felhasználóknak a 82,7% -a őrült módon kereste a YouTube feloldásának módját. Ezt követi a Facebook (6,2%), a Google (5,7%), az Instagram (1,8%) és a Reddit (1,5%). Ez nem túl váratlan, mivel a YouTube ismert arról, hogy korlátozza a tartalmat a felhasználó tartózkodási helyétől függően. Valószínűleg látta már az „Ez a videó nem érhető el az Ön országában” üzenetet, és sokan lelkesen ki akarják küszöbölni ezt a kellemetlenséget. Az Egyesült Államok, India és Indonézia voltak azok között az országok között, amelyek lakosainak leggyakrabban a YouTube feloldása volt a célja. A YouTube a teljes keresési lekérdezések 88,5%-val is a legnépszerűbb „hozzáférési” platform volt, ami összhangban áll a korlátozó jellegével.

Ugyanakkor a YouTube korlátozott az iskolákban, egyetemeken vagy munkahelyeken is. A kiváló minőségű videók streamingje nagy sávszélességet igényel, és lecsökkenti az internet sebességét más felhasználók számára. Emellett néha kísértés egy órát eltölteni macskás videók megtekintésén, ez pedig a termelékenység rovására megy. Amikor korlátozásokról beszélünk, szégyen lenne Kínát hatra hagyni, mivel jó hírneve messze túlmutat Ázsián. Mivel Kína blokkolja a Google-t, az NordVPN kutatói átnézték a Baidu-t, a választott helyi keresőmotort. Az úgynevezett kínai nagy tűzfal megkerülése és az ingyenes internet elérése érdekében a kínai lakosok alkalmanként VPN-eket használnak. Szóval mit próbálnak felszabadítani ezekkel? A Google van a lista tetején (40,4%), majd a YouTube (31,6%), a Facebook (8,8%), az Instagram (8,8%) és a Twitter (7,9%) követi.

Vélemény, hozzászólás?