Kormányműtől eredő szervószivattyú problémák

A négy kerék meghajtású terepjáróknál gyakori a szervószivattyútól érkező panaszokat előfordulása. Nincs megfelelő rásegítés, vagy hol van, hol nincs, és még lehetne sorolni.

Gyakran azonban a hibák a kormányműre vezethetők vissza. Főként a fogasléces kormányművekre. Ugyanis a tulajdonosok jobban szeretik használni négyszer négyesüket, mint néha átvizsgálásra járni. Ha ezeket betartanák, akkor a szervópumpa panaszok egy része is kiszűrhető, meggátolható lenne.

De hogyan?

Nos, a fogaslécet védő gumi, vagy műanyag gumiharangok sokszor elöregednek, elrepednek, kilyukadnak. Továbbá ha terepen nehéz körülmények között hajtják a járgányokat gyakori, hogy a repedéseket ott szedik össze. Ilyenkor, ha ezt nem orvosolják időben egy cserével, akkor szépen lassan az idő vasfoga elkezdi a munkát. A sár, pára, víz beszivárgása súlyos sokszor visszafordíthatatlan korróziót, bemaródást okoz a fogasléc felületén. Ha vagyunk olyan szerencsések, akkor ez még egy felületi köszörüléssel javítható, ha sikerül tiszta felületet kapni a megmunkálás után. Azonban ha a rozsda olyan mély, hogy már nem javítható akkor kell elgondolkodnunk az új kormányzási egység megvásárlásáról.

Mit érdemes egy új kormánymű vásárlásakor figyelembe venni. Nagyon fontos a garanciális feltételek tanulmányozása, hogy az eladó milyen feltételeket támaszt. Lényeges még a garancia időtartama. Minél hosszabb ez az idő annál inkább valószínűbb, hogy jó minőségű árut nézegetünk. Érdemes több lehetőséget áttekinteni, mert az árak nagyon eltérőek lehetnek.

Fontos, hogy egy ilyen csere alkalmával lecseréljük a hidraulika folyadékot és a régi olajat megvizsgáljuk. Általában ez piros színű, de lehet más is. Ha azonban szürkés folyadékot eresztünk le a rendszerről, akkor célszerű a szervószivattyút is szétszedni, kimosni, átvizsgálni a belsejét. Ha szükség van rá akkor a megfelelő alkatrészeket ki kell cserélni. Ezzel mind hozzájárulhatunk az új kormányművünk későbbi élettartamának növeléséhez.

Vélemény, hozzászólás?