Izzítógyertya működése és cseréje

Az izzógyertya idővel elhasználódik, így cseréje elkerülhetetlenné válik. Az izzógyertyának különösen hideg időben van nagy haszna, mivel a dízel üzemű azutók esetében a motor indításáról gondoskodik.

Izzítógyertya a dízel motorok tekintetében nagyon hasznos, mivel hideg időben a motor indításáról gondoskodik. A dízel motorok nem gyújtógyertyákkal működnek, hanem az összepréselt üzemanyag saját, magas hőmérséklete váltja ki az égést, ami még nem áll rendelkezésre a motor első indításánál. Az izzítógyertya a dízelmotorba fecskendezett gázolaj és levegő keverékét felforrósítja, ami a megfelelő hőmérséklet hatására begyullad. Az izzítógyertya akár öt másodperc alatt felmelegíti a motort. A modern autókban nagyrészt elektronika működik, ami akkor indítja el a dugattyúkat, amikor az izzítás hatásos, ekkor nem kapcsolja ki azonnal a segítőforrást, vagyis az izzítógyertyát, csak abban az esetben, ha már kellőképp meleg a motor. A régi típusú autókban ügyelni kell az izzításjelző lámpa kialvására és csak akkor lehet tovább fordítani az indítókulcsot. A legtöbb autóban nem történik izzítás, ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 15 Celsius fokot.

Ha a műszerfalon jelzés érkezik az izzítórendszer elégtelen működéséről, akkor az egyértelmű jele annak, hogy valami baj van az izzítógyertyával. Ha nincs ilyen jelző a műszerfalon, akkor a füstölés, nehéz indítás, motor buffogása, hosszabb izzítási idő a megszokottnál okot adhat a gyanakvásra. Ekkor érdemes ellenőrizni a gyertyákat. Legbiztonságosabb az izzítógyertya kiszedő segítségével lehet kiszedni az ellenőrzésre. Bővebb információkat az alkatreszek.hu webáruházban találhat, ahol megtekintheti az alkatrészeket, beleértve az izzítógyertyákat is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*