Amit tudnia kell, mielőtt kapcsolatba lépne egy toborzóval

Fontolgatja, hogy felveszi a kapcsolatot egy toborzóval, hogy megtudja a szakterületén lévő munkákat, vagy egy toborzó megkereste Önt a LinkedIn-en? Sok álláskereső feltételezi, hogy a toborzókkal való kapcsolatok megteremtése közelebb hozza azokat a jövedelmező, magas szintű pozíciókat, amelyeket egyébként nem hirdetnek meg.

A sikeres toborzó-álláskereső kapcsolat azonban nem csak ilyenkor történik meg. Fontos megérteni az összes érintett fél (a toborzó, a társaság és az Ön) kapcsolatát, az önéletrajzát csúcsformába kell hozni, és készen kell állni a lehetséges kifogások kezelésére. Azok a karrier-szakemberek és vezetők, akik egyenes vonalú, hagyományos pályát követtek, a legjobb jelöltek a toborzóval való együttműködésre. A toborzókat a vállalatok alkalmazzák, hogy azonosítsák a tehetségeket a vezetők körében, akik képesek bizonyítani az elkötelezettséget egy adott típusú karrier vagy készség iránt, és folyamatosan haladnak az adott területen a vezetői szerep felé. Ha munkába állt, a toborzók emiatt nem fordulhatnak önhöz.

De felveheti önnel a kapcsolatot, hogy el tudja magyarázni karrierjét és tapasztalatait, és nagyszerű pályázóként tudja piacra dobni magát. A LinkedIn jól optimalizált profiljával a toborzók valószínűleg felveszik Önnel a kapcsolatot, ha van tapasztalata és sikere azokon a területeken, amelyeket ügyfeleik keresnek. Amit sok álláskereső nem tud felfogni, az az, hogy a toborzó munkarendjei gyakran tartalmaznak részleteket az ideális jelölt hátteréről, iskolai végzettségéről, karrier történetéről és kompetenciáiról. Attól függően, hogy a toborzó milyen viszonyban van ügyfeleivel, nem biztos, hogy képesek meggyőzni a vállalatot, hogy kockáztasson – különösen, ha valaki nem felel meg ezeknek a követelményeknek.

Vélemény, hozzászólás?